avatar Ten blog rowerowy prowadzi Gagar z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 25697.67 kilometrów w tym 60.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.02 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Gagar.bikestats.pl

50-100

Oświęcim

Niedziela, 17 czerwca 2018 · dodano: 18.06.2018 | Komentarze 0

Z Dolinek trzeba było jakoś wrócić. Powrót do Częstochowy byłby zbyt standardowy, więc pojechaliśmy ( zgodnie z planem ) do Oświęcimia. A pojechaliśmy przez Rudawę, Rudno, tutaj zamierzałem rzucić okiem na jedyny nieznany mi jurajski zamek, ale oczywiście przejechaliśmy właściwy skręt i kontynuowaliśmy, bez zwiedzania, jazdę super szutrówkami/asfaltami przez Płazy, Zagórze a od Miętkowa już Wiślaną Trasą Rowerową, czyli asfaltową ścieżką na wałach. Nie wiem co ludzie w tym widzą, bo jazda z wiatrem to pół biedy, ale w upale pod wiatr, bez grama cienia to jest gehenna nie jazda. W każdym bądź razie do KOS dojechaliśmy spokojnie, żarcie na wynos, odwiedziny w pubie sportowym koło dworca i na pociąg. Weekend completed :)

Zrębice

Niedziela, 20 maja 2018 · dodano: 20.05.2018 | Komentarze 0

Pod źródełko na ognisko. Początek okrutny, później ciut lepiej. Zasadniczo bez historii.

Ku Antence

Niedziela, 6 maja 2018 · dodano: 07.05.2018 | Komentarze 0

Kolejny dzień w który trzeba było kombinować ... Wiać miało okrutnie, więc po co się przemęczać, skoro można upierdliwca zagospodarować. Padło na Gliwice, tym razem przez Sośnicę, Piekary, Bytom. W Bytomiu (Zabrzu ?) wpadamy na zakaz ruchu rowerów na krajówce. Mapy google pokazują alternatywę, ale po zarysie trasy już widać, że ... średnia spadnie ;) Co ciekawe Garmin pogubił się całkowicie, ogarnął się dopiero po uruchomieniu niemieckiej mapy (przypadek ? :)). Przez krzaki i pola docieramy do Gliwic, bardzo szybka sesja pod radiostacją i ogień na PKP. Udany dzień w sprawdzonym towarzystwie.

Do wiatraka

Czwartek, 3 maja 2018 · dodano: 04.05.2018 | Komentarze 0

Wyjazd w forumowym gronie do sąsiedniego powiatu. Celem wiatrak i kamieniołom w Rębielicach. Przez Białą, Ostrowy, miejscówkę nad Liswartą, Zawady. Wiatrak trzeba przyznać robi wrażenie ( jego historia do poczytania tutaj http://www.mapakultury.pl/art,pl,mapa-kultury,136843.html ). Powrót przez Grodzisko. 300 metrów przed celem zaliczone potężne oberwanie chmury. Udany dzień.

Złoty Potok

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 22.04.2018 | Komentarze 0

W sprawdzonym towarzystwie, z postojami :) nawet troszku terenu wpadło. Elegancko.

Wkoło komina

Niedziela, 25 marca 2018 · dodano: 26.03.2018 | Komentarze 0

Trasa zaplanowana kilka dni wcześniej. Pętla Częstochowa-Nierada-Poraj-Suliszowice-Potok-Mstów-Częstochowa. Kilka osób skorzystało z zaproszenia na forum i ruszyliśmy w wesołym siedmioosobowym gronie. Po drodze posiadówka z ogniskiem. Na powrocie wiatr w pysk, ostatnie kilometry jakoś tak ciężkawo ...

Biwakowo

Sobota, 24 czerwca 2017 · dodano: 27.06.2017 | Komentarze 0

Do fabryki, a później na upatrzoną kilka tygodni wcześniej miejscówkę nad Liswartą. Udany biwak w topowym towarzystwie :) Powrót był ciężki ...

Liswarciańsko

Poniedziałek, 5 czerwca 2017 · dodano: 05.06.2017 | Komentarze 0

Po wcześniejszych ustaleniach w temacie zagospodarowania zajebistego weekendu i otwarcia sezonu biwakowego ( wcześnie prawda?), do fabryki popedałowałem z wyposażeniem biwakowym i pozytywnym humorem. Niestety cztery godziny to wystarczająco dużo czasu, żeby mi humor spierdolić. Nic to, godne żarło i bro na podkład wieczoru mnie odbudowało :)
Wzdłuż Liswarty, tym razem, cały czas asfaltem. W tajemnym miejscu, odbiliśmy w las, i gdy już mieliśmy zawijać znad rzeki ku dalszym poszukiwaniom godnego miejsca na biwak, wyczailiśmy w oddali miejscówkę. Jak się okazało zajebistą. Wieczór równie zajebisty, paliwa zabrakło. Jak zawsze :)
Powrót przez Ostrowy, Czarny Las bez historii. Bar w Ostrowach nam uratował życie.

Radiostacja

Niedziela, 21 maja 2017 · dodano: 22.05.2017 | Komentarze 0

Fajne pomysły zarzucone na grupie, nie muszą długo czekać na odpowiedź. Najpierw był plan na Nikiszowiec, ale z uwagi na to, że knajpę zamknęli i jakoś tak entuzjazmu Nikisz nie wzbudzał, plan został zmieniony na Radiostację Gliwicką. Żeby nie jechać po "wschodniej stronie trasy", a właściwie, żeby wycieczki trochę urozmaicić, pokręciliśmy w stronę Nierady, Woźnik.
Za Woźnikami mieliśmy jechać lasami aby wyjechać gdzieś za miasteczkiem śląskim. Niesławna Leśna Rajza, przynajmniej na odcinku którym jechaliśmy, nie sprawiła nam problemów nawigacyjnych, za to o komforcie jazdy mowy być nie mogło. Jakiś bystrzacha wysypał na sporych odcinkach tłuczeń, luźne kamole, jakby przygotowane pod ... torowisko. Poza tym git.
Osobna rzecz, że gdzieś źle skręciliśmy i zamiast w Miasteczku śląskim wyjechaliśmy w Miotku. Droga wojewódzka 908 to gehenna :)
Od Tarnowskich Gór pomknęliśmy Szlakiem Husarii, cóż dużo pisać, jest zajebisty. Widoki jak na Kaszubach a przed oczami tabliczka Bytom. Super. W Gliwicach obowiązkowo wizyta przy celu wycieczki, zjazd do rynku, i na pociąg.

Nie spodziewałem się, że będzie tak fantastycznie. Potraktowaliśmy to jako rekonesans, obowiązkowo do powtórzenia, bardziej turystycznie, bo jest co pozwiedzać i fotografować.

Leśny z ekipą

Niedziela, 7 maja 2017 · dodano: 08.05.2017 | Komentarze 0

Po tygodniu roboty, nigdzie dalej mi się nie chciało jechać, więc propozycja Zbyszka o wyruszeniu w kierunku leśnego była w sam raz. Zebrała się zgrabna ekipa, pojechaliśmy przez Małusy, Przymiłowice, terenem z tyłu zamku i zakotwiczyliśmy w knajpie pod zamkiem. Co jak co, ale śmiesznie było :) Zachowywaliśmy się, mniej więcej, jak Gronek w leśnym :)
Żeby tradycji stało się zadość, leśny też został odhaczony. Powrót fajnymi ścieżkami przez Skrajnicę.